söndag 5 februari 2012

Vinterkyla....

Det var ordentligt kallt i förrgår 23 minusgrader, men lite mildare fram på dagen blev det. Det blev lite inomhus göra då.
Igår var det 21 grader på morgonen och jag var tvungen att fara ner på affären och inhandla helgens mat. Bilen gick bra trots att det varit kallt,men kupevärmaren hade ju suttit i.
Jag tvättade hela dagen i går och Jenny stod för matlagningen Tacospaj bl.a, hon gjorde sedan cupcakes till kvällens melodifestival på TV.
Josefin fixade oststängerna till middagen och bakade en kladdkaka.
Hade ju köpt lite drickor också/ de hade tre för 15 kr rätt billigt eller hur?
Vi brukar annars dricka mjölk till maten men helgerna kan man ju ha lite annat.

Det började snöa igår kväll först bara lite eftersom det var kallt,men sedan ökade mängden rätt kraftigt och har så tydligen gjort hela natten för det var omkring 3-4 dm av snö att rasta hunden i på morgonen. Det gjorde inte henne någonting för hon gillar snön och vill hoppa och skutta i alla höga snövallar,mm. (En snäll granne som vill ha något att fördriva tiden med hade skottat upp gångar från allas ytterdörrar.)
Jag vill inte släppa henne , så jag måste fixa ett längre koppel och gå ner på lekplanen så hon får springa av sig lite. Hon gillar inte när bilarna kör förbi eller blir nyfiken när vi möter någon. Då brukar jag hålla in henne och vi sitter och tittar på det som rör sig i närheten, bara för hon inte ska stressa upp sig för mycket. Det fungerar.

Ännu har det inte plogats häruppe hos oss, men jag hoppas att det blir innan 17.00 så jag kommer loss med bilen. Vill inte köra fast.
Nu skiner solen också så det kommer att bli en fin, fin söndag. Minus 17 grader.

Vi skulle haft fläskkotletter och hasselbackspotatis idag men vi glömde kotletterna, alltså vi glömde köpa dem.
det får bli rester av pajen i stället och de t andra någongång i veckan i stället.

Nu ska jag gå ut och sopa av bilen och sedan blir det balkongens tur.
Ha en bra söndag ni också!

1 kommentar: