måndag 6 februari 2012

Måndag i februari!

I morse var det 19 grader minus så det gick bra att vara ute med hunden. Det blev en mycket tidig morgonpromenad faktiskt, men fram på dagen så tog vi en promenad som var lång. Solen sken så fint på all snö som kommit i helgen det var bara synd att set blåste lite.
Idag ska jag först fara till affären och handla det såg så tomt ut i kylskåpet. Sedan blir det bakning som står på listan det blir pizzabullar.
Nu hittade jag inte receptet som jag brukar göra av men det fixar sig med mixet också.
Det var ju länge sedan jag bakade dem så jag kan ju ha lagt undan det på ett mycket säkert ställe.:)
Det ska nog bli vanliga bullar också denna veckan tänkte jag. Borde ju sedan planera in mina farinsockerlimpor igen men de får nog vänta tills helgen eller nästa vecka.

Tänkte ju att Josefin skulle kunna ta med sig lite av detta bak på torsdag då de far på läger upp till Saxnäs,en bit norr om Vilhelmina. De skulle ha matsäck med sig eftersom det blir ju en lång resa.
Annars så serverar de jätte god mat mm där.
Vi har ju bott 25 km söder om Vilhelmina förresten så det blir lite hemlandstoner ha,ha.
Jag har bara varit i Saxnäs på sommaren och Jenny var där för två eller tre år sedan på samma läger.
Men nu ska jag göra någon mer nytta här, så vi syns igen1 Kramizar så länge!

1 kommentar:

  1. Lycka till med bakningen, pizzabullarna blir säkert goda :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera