tisdag 7 februari 2012

Solig men kall tisdag!

Idag har vi en temperatur på minus 17-20 grader. Fick ett mail från åttans klasslärare igår att det skulle bli skidor och det skulle hålla sig kring 11 grader nu på morgonen. Skjutsade ner Josefin till Degersjön som är ett fint skogsområde nära skolan.
De skulle åka 5 km eftersom det inte var någon svenska idag de hade två pass . Josefin körde 2,5 km spåret och sa att dte var kallt om både händer, fötter mm.
Kallt var det naturligtvis också eftersom jag inte kunde öppna mina dörrar på bilen de hade frusit. Jag skjutsade henne och en kompis till skolan och de fick klättra in genom förardörren. Bökigt värre!
SÅ det måste ju ha varit mycket kallt för alla skidåkare,konstigt att de inte ställde in tills ett bättre tillfälle.

Sedan tycker jag det är konstigt att åttorna får lida om det inte finns någon som kan ta över ett visst ämne om ordinarie lärare har de nationella proven med niorna.
Måste ju vara stor brist på vikarier känns det som. Åttorna ska ju inte behöva missa
något ämne heller,istället får de håltimme. Vad är det för planering egentligen.?
Alla måste ju få sin rätt till undervisning utan en massa hål mitt på dagen.
Det kanske är rektorerna som bestämmer hur det ska vara men då måste de ju kolla så alla klasser har något och göra och finns det inte lärare så ska det finnas någon som vikarierar tycker jag.

Där jag jobbade förut hade vi en köldgräns vid 15 grader minus och det visste alla om, det skulle de ha på den här också.

Hur som helst så ska jag fara ner på stan lite i eftermiddag, men först så ska jag fixa något att äta.
Solen skiner och jag hoppas det blir mycket mycket mildare ute.
Ha en mysig dag alla!

2 kommentarer:

  1. Hos oss är det riktigt milt idag! Bara -2,6 just nu. Skönt att det värsta har gett med sig, hoppas att ni får mildare ochså.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Här var det molnigt och -1 grad mitt på dagen igår. Just nu är det molnigt och -3. Igår gick jag två varv runt en liten sjö (det är minst 3-4 kilometer per varv). Det kan bli minst ett varv även idag. Ha en riktigt mysig dag!

    SvaraRadera