torsdag 2 februari 2012

Good morning!

Efter att vi haft en kall natt 17 minusgrader så tittar lilla solen fram. Den är efterlängtad efter allt snöfall som kom i ett par dagar.
Det blir nog en lång -promenad med Madicken fram på dagen. Nu har jag tagit fram mina täckisar så nu fryser jag inte alls.
Jag har börjat läsa en bok av Anne-Karin Elstad / Dit ödets vägar bär heter den och jag tycker nog att den är läsvärd.
Ska baka lite mer semlor också,köpte mandelmassa och grädde igår. Pizzabullar kanske det kan bli i helgen för det är så gott att ta med sig om man far ut på utflykter i vårsolen tillsammans med kaffe eller choklad.
Jag brukar baka in skinka,oregano champinjoner och ost i dem.

Det blir en tidig middag i dag för konfirmanderna ska iväg och öva till ett ljusspel i kväll det ska framföras i kyrkan på söndag kväll.
De åker buss dit och hem och det är ju bra för då slipper jag ta ut bilen.

Ni får ha en bra dag i alla fall så syns vi här igen.....

2 kommentarer:

  1. Ha en jättefin torsdag ni också!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Det lägsta som en termometer har visat i natt är -12.4. Nu är det några grader mildare. Det har snöat lite lätt idag, nu är det omkring halvklart. Solen skiner ibland. Nu längtar jag till våren och högre temperaturer.

    SvaraRadera