onsdag 1 februari 2012

Mer snö...

Ja som jag nämnde igår så blev det ju ingen solig dag att njuta till. Det började snöa så smått på eftermiddagen och sedan har det bara blivit mer och mer. Det har har kommit ner i natt också så det var bara att börja sopa av bilen och trappen i morse. Jag körde inte fast idag, snön som föll var en sådan där mjuk vara så det gick snabbt. Blötsnö är ju bra mycket jobbigare att få undan.

Tittar jag ut nu så fortsätter det att falla vita flingor, kan nog bli så under hela dagen. Temperaturen kanske ligger på en 5-6 minusgrader skulle jag tro.
Jag ska ringa ett samtal till Nordmaling nu på förmiddagen, och sedan blir det nog gardinbyte i köket så att ljuset kan få komma in lite mera nu.
Lite dammsugning blir det också.
Har tänkt göra våfflor till i kväll för jag måste göra mig av med grädden snart så den inte blir för gammal. Hallonsylt har vi i massor.
Ha nu en riktigt bra dag för det ska jag ha också!

2 kommentarer:

  1. Här är det molnigt/mulet men uppehåll och -4 grader just nu./ Har ju haft körkort i cirka 8 år men har ingen bil. Hade väl varit bra att ha ibland men det är ju inte direkt gratis!

    SvaraRadera
  2. Här singlar det också snöflingor, men det är bara lite. Dessutom är det betydligt mildare nu, bara -4,7 mot nattens nästan -17...
    Ha en fin onsdag!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera