tisdag 21 februari 2012

Fettisdag!

Idag har jag tagit många långa promenader med vår hund. Det är så soligt och fint och himlen är molnfri och några plusgrader är det allt.
Det är ju dessutom "Semla "-dagen och det ska nog bli några sådana till efterrätt i kväll. Hade en påse med dessa bullar kvar i frysen så det är bara att fixa lite grädde och mandelmassa.
Det blir nog r esterna av grillkycklingen vi köpte igår, och ris ,grönsaker och någon sås,curry eller bearnais vi får väl se vad det kan luta åt.

Har annars planerat lite inför vårt byta av lägenhet också, ska skriva en uppsägning på denna och sedan får vi flytta över lite småsaker. Det känns rätt bra när man kan börja göra det och sedan får den hjälp jag hittar bära möbler. Det är inte så mycket tunga grejer i alla fall.

Minns att just denna dag när man var yngre så var det alltid friluftdagar med fika , men kunde åka skidor eller skridskor ett tag och sedan njuta de härliga bakade semlorna i solsken om det nu var bra väder men oftast var det ju så.
I Dorotea då jag jobbade på förskolan och fritidset så for vi alltid ut med barnen på skidor eller promenerade längs Bergvattensjön till ett lite kryp-in och grillade och hade mycket kul. De som ville kunde ju också pimpla ett tag.
Vi hade semlor med oss eller om vädret slog om till d et sämre så packade vi i hop och tog mellanmålet på fritidshemmet. Det gick ju lika bra det.
Det finns gott om "gaparkojor" runt den sjön så det är bara att välja.

Ha en bra fettisdag ni som läser detta så syns vi här snart igen!

2 kommentarer:

  1. Jag skippar nog semlan = jag har ingen, men det gör inget. Gillar dem inte så mycket och byter gärna bort den mot en Napoleon-bakelse ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Napolion bakelderna är goda de med. Fast det var länge sedan jag smakade dem. Ha en bra dag för det ska jag ha!

      Radera