måndag 20 februari 2012

God morgon!

Eftersom vi har haft ett par riktigt fina dagar så har jag prioriterat att vara ute i stället för att sitta här som ni kanske förstår.
Men då i lördags så var det ett väldans snöoväder med hård vind. Jag tror det var i hela norra Sverige också.
Vi hann fara till Lögdeå då det var något så när körväglag och hem.
De har en modeaffär där ute på vischan. Bra för landsbygden. Den har tydligen varit igång sedan 1922 står det på väggen vid entren.
Man kan handla mycket billigt där och om man så vill även följa olika modeplagg om man vill.
Nu såg jag att är man hungrig och tänker stanna där ett tag så går det att köpa dricka och varm korv för 10 kronor.

Som sagt ovädret startade mer och mer under eftermiddagen men vi hann hemåt som tur var. Visst blåste det och vissa vindbyar kändes i bilen.

Igår söndag hade jag tvättdag igen och Je fixade middagen kycklingrullader och bacon och hasselbackspotatis och god sås plus grönsaker förstås.
Riktigt gott må ni tro.

Idag ska Jo fixa middagen och det lutar åt små pizzor och någon efterrätt.
De är lediga från skolan idag så vi ska fara in till stan och handla lite. Hämta Je som var tvungen att fara in för en lektion innan de också blev lediga. Bussarna den tiden går så sällan och det är ju lite synd om man inte vill gå i stan och vänta .

Idag ringde de och ville att jag skulle jobba på en förskola i en by,men var tvungen att säga nej vilket ju inte kändes så bra när det är frågan om jobb som jag ju väntar på. Men är man uppbokad med detta jag skrivit om och sedan utvecklingssamtal och informationsmöte senare i kväll på skolan så blir det ju lite mycket hålla rätt på för en dag.
Jag sade att i morgon om de behöver folk så ställer jag upp på en gång.

Idag är det ett strålande väder också med förmodligen några plusgrader på eftermiddagen. Nu är det småkyligt och Madicken har varit ute två gånger redan,hon älskar snöhögarna och vill vara ute längre.

Ska se om vi kan fota henne på några av dem eller i snön innan den töar bort. :)

1 kommentar:

  1. Försöker ta en promenad varje dag och i lördags blev det tre varv runt en liten sjö (det är nog minst 3 km per varv) - igår 2 varv med stavar. Just nu är det sol och kanske runt +5 grader så jag hoppas kunna komma iväg i eftermiddag igen./ Maten som Du har skrivit om låter verkligen supergod - mums!!!/ Synd att Du måste tacka nej till jobbet men det är ju så sant, ingen orkar eller hinner med hur mycket som helst! Lycka till!

    SvaraRadera