onsdag 22 februari 2012

Bokrea!

Jag minns hur den här dagen såg ut för länge, länge sedan. Folk köade från tidig morgon utanför affärerna för att inte missa någonting utav rean. Nu tror jag inte att det är så , men visst blir det folk som går in och kollar vad som erbjuds.
Jag ska själv kika men inte idag så det får vänta tills på fredag ska fara in till stan då, har träff med Miroi då och ska passa på att handla för helgen. Jag tycker det är kul att se vad som finns och nu är det nog också en massa ljudböcker eller vad de kallas, har aldrig testat på och lyssna på det sättet men har vänner som tycker att det är ett bra sätt. Det tror jag säkert men det gäller att komma sig för. En arbetskamrat berättade att hon börjat lyssna på dessa böcker när hon städade, så det kanske är perfekt då man sitter och handarbetar?
Jag ska se vad som finns och kanske det blir något litet och billigt i läsväg också. Jag återkommer senare i veckan om detta.

Just nu flyger det lite fjun i luften så det blir ännu mer av den vita varan, fast den snö som kommer nu ska ju hjälpa den gamla att smälta undan. Temperaturen ligger kring nollan i alla fall.
Hela skolan här har någon form av friluftsdag, med slalom i Bjästabacken,långdåkning i Degersjön,och pimpelfiske någonstans ute på Degersjön. Jag såg att läraren hämtade dem med skotern och en släde och körde dem längre bort på sjön. Kanske det nappar bättre där. Jag vet inte hur stor denna sjö är har bara sett den där delen närmast skogskanten. Vi brukade starta sommarlovet med att fiska där klockan 05.00 på morgonen med frukosten nerpackat. Vi hade sällskap med en väninna och hennes son då vi flyttade hit. Vi höll på så i några år och det var kul.
Mysig stund och alldeles stilla med solen på en klarblå himmel.

Josefin skulle pimpla idag så vi får hoppas att det blir middagsmaten i kväll :)
Jag själv har alltid tyckt om vinterfisket och vi var alltid ute då vi bodde uppe i Lappland. Det blev Åselenappet i flera år också och en Långfredag var vi till Varpsjön.

Ska snart gå ut och ta en längre promenad med hunden och sedan göra det som behöver göras här hemma.

Ikväll ska det bli plättar antingen amerikanska eller vanliga med sylt och grädde.

Ha en bra dag alla!

4 kommentarer:

  1. Ljudböcker är toppen när man gör andra saker. Handarbetar, städar eller rensar ogräs. Jag skulle inte klara en dag utan mina ljudböcker.
    Som tur är finns de att låna på biblioteket också ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jo jag har några ljudböcker men jag har för dålig cd spelare tror jag. Ljudet är inte som det ska vara så det är väl därför jag dragit mig från att lyssna på dem. <<<<<<<men de finns ju kvar , och kanske jafg kan hitta en spelare som är vettig snart. Den ni köpte nyligen är den okej? ( ÖB:s )

    SvaraRadera
  3. Någon ljudbok har jag inte skaffat mig ännu men om jag ska lyssna samtidig som jag gör något annat krävs en MINDRE CD-spelare än den jag har nu!/ Kanske Du kan få någon bok av MIG framöver (blir väl mest kriminalromaner då) - då blir det ju inte bara billigt utan helt gratis!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har några ljudböcker,men har in gen bra cd-spelare och var ska man ha den om man städarsamtidigt? Den är ju bara i vägen. Nej man ska nog sitta ner i ett soffhörn och mysa med en sådan bok.
      Ja det vore kul om jag kunde få en bok som du skrivit Jag kan ju skicka något till dig också.
      Ha en trevlig helg fast vi kanske ses här igen!

      Radera