torsdag 23 februari 2012

Varannan dags väder!

Igår var det ett väldans snöande,ja jag tror det gick över i mildare också för det blev blötsnö senare på eftermiddagen. Idag har det varit några plusgrader och strålande sol och även takdropp.
Nu ser man hur ens fönster ser ut också,det är ju inte så bra fast man kan ju känna sig lite lugn för det är ju inte bara våra som ser smutsiga ut så här års.
Men det får vänta ett par dagar på tvättning. :) Vi ska ju snart byta lägenhet också.

Har varit ute med hunden, vi tog en lång promenad som vanligt och träffade även flera "vovsingar".
Jag passade på att gå ner på affären och handla lite mat för helgen, det som fattades får bli en vända i morgon. Ska fara ner på Coop eller Kvantum då. Blir det Coop ska jag titta på bokrean.
Idag köpte jag någonting som inte har funnits på vårt ICA nämligen Indonesiskt med kycklingbitar och massor med grönsaker, plus ris och det var bara att värma i mickron. Det var gott,lite starkt men man får väl dricka sedan.Mätt blev jag i alla fall.
Det var vad Jenny och jag åt till middag, Josefin hade konfirmandgruppen idag och de får äta där,fast nu ska hon äta den nya gröten great. Man värmer bara vattenet och blandr i resten. Ser gott ut så jag kommer att smaka den någongång framöver.
Verkar bra som mellanmål.


Kul att kunna v ara lat ibland också och pröva lite snabbmat.

1 kommentar: