onsdag 4 januari 2012

Ute faller snö......

Ja det skulle vi ju ha sjungit för full hals på julaftonen. Det snöar för fullt just nu fast det är blötsnö. Det går att fixa snölyktor framför köksfönstret om man så vill. Då blir det ju billigt värre man slipper köpa ljusmarschaller.Ljusstumparna räcker bra långt de också.
Grannbarnen hade gjort snögubbar idag.
Jag var nyss ute med Madicken och hon är verkligen en som gillar snö må ni tro. Att göra snöbollar och slänga ut till henne gillar hon för det prövade vi en kväll.
Hon får inte springa lös än dels för alla bilar som kör häruppe och sedan minns jag att när hon bodde med de andra personerna så fick de aldrig in henne på ett tag då hon råkade rymma. Vill inte riskera att hon kommer bort här i skogen.
Om det är staket runt om så kanske det går bra att släppa henne någongång. Hon behöver mycket motion och att få springa av sig.
Den 16 :onde januari har vi haft henne i fyra veckor och folk som sett henne förut säger men det är ju inte samma hund. Madicken har blivit lugnare och skäller inte så mycket då vi är ute och promenerar. Hon måste trivas för jag tor hon lagt på sig lite hull också. det får inte bli för mycket av den varan. Hon äter ju allt, fast mest hennes torrfoder morgon och kväll.

Vädret ja/ de har ju varnat för att man inte ska ge sig ut med bil i detta väder, men imorgon skulle det ju bli bättre tycktes jag se på kartan igår kväll. Den som väntar på något gott... heter det ju!
Jag klagar inte har väl varit med förr och jag vet ju att är det snöfattigt i december så kommer det månaden efter. var så säker!

Jag ska väl se vad vi kan hitta på i kväll någon mer städning kanske. Har ju varit och handlat middagsmaten till i morgon då det är Trettondagsafton, det ska bli inbakad kycklingfile och champinjoner , potatis, grönsaker och glass till efterrätt.
Dagen efter får det bli rester igen, för vi ska till kyrkan vid 15.00- tiden, /det är mycket sång av körerna igen bland annat.Sedan serveras det kaffe i församlingshemmet om man vill, klart man vill! :)

1 kommentar:

  1. Här har det regnat större delen av dagen. Skönt att det inte snöar i alla fall.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera