måndag 2 januari 2012

Måndagen den 2 januari...

Det var så vitt och fint och minusgrader hela Nyårshelgen och det snöade igår kväll. Men det övergick allt mer i ett intensivt regnande och har så gjort hela natten. Nu är det grönt överallt i stället. Det är verkligen en konstig vinterperiod vi har.
Vi var ju till kyrkan en mil härifrån och lite inåt landet ,igår och där var det snö men inte flera meter. De sade att det fanns mer av den vita varan om man kom till Gideå och ännu mer då man kör in i Björna som ligger 4 mil från där vi bor. Sedan har vi Åsele och där kan jag tänka mig att de snart är översnöat, de väntar massor med snö i veckan.
Nog är det lite orättvist allt. Men vi får väl se vad plånboken säger vid något lov, om det blir fjällvärlden eller Sala i år.
jag har ju inte gjort mycket än fast nu tänker jag gå och baka mina special kalor från America. Chocklatechips, och de är lite farliga då de är klara..... de smakar bara mer och mer :)

Har sedan planerat in lite städning också, men hinns det inte idag så är det ju kvar hi,hi!

1 kommentar:

  1. Här har det regnat nästan hela dan och vi har också flera plusgrader, just nu är det +4,3 grader ute.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera