fredag 13 januari 2012

Helg igen!

Mor gonen började med ett mycket fint väder och det varade ju ett par timmar. Vädrets makter tyckte dock att lite snöstorm kan de väl få och det blåste och stormade som bara den. Ja när hunden och jag var ute så hade det dreve bra mycket på vissa ställen här runt omkring.
Nu har det i alla fall lugnat ner sig betydligt.
Har nyss bakat en fyrstekaka med drottningsylt och den blev alldeles nyss klar. Jag tänkte vi skulle göra de gamla hederliga Negerbollarna som i dessa tider bytt namn till Chokladbollar. Kan då inte förstå varför m an inte får kalla dem för de första namnet som de alltid har hetat för mig.
Det har ju ingenting att göra med Afrika alls,utan de är ju ett svenskt bakverk. Håller ni inte med?
Nu ska jag nog bara fixa lite kaffe och ta mig en smakbit,för i det här huset måste man ju vara snabb om man ska få sig något gott,hi hi!

Middagen idag blev risgrynsgröt och mackor. Det är så gott och det kan man ju faktiskt äta precis när man vill tycker jag. Inte bara vid juletid, då den kallas för tomtegröt.

2 kommentarer:

  1. Vi hade det soligt och fint mitt på dagen, men nu blåser det storm ute :(
    Jag äter gärna risgrynsgröt året runt också! Gott!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. En av grabbarna äter "julgröt" hela året, det är det bästa han vet !!

    Brovägen 9 är hantverksaffären som ligger bredvid OKQ8, dit har du väl varit ?? Dom har mycke fint som folk häromkring gjort + mycket annat som dom har ! Tunnbröd har dom oxå !

    SvaraRadera