torsdag 12 januari 2012

Räven traskar...

Har varit ute i det fina vintervädret, ingen sol direkt men ingen kyla heller. Madicken och jag tänkte verkligen ta en riktigt lång skogspromenad här i området. Jag har aldrig gått där på vintern måste jag säga,bara halvvägs och sedan vänt om.(Oscar ville inte gå längre efter den vägen.)
Nu gick vi runt, och under bron där Bottniabanans tåg kör. Vi gick en bit till och där fanns det en rasplats med grill, och lite längre bort så kan man om man vill gå över en liten bro och fortsätta ner mot Önska eller Husbyn. Har aldrig gått den vägen, men jag vill heller inte gå ensam där så det får bli med något sällskap i framtiden.
Ån som den bron är byggd över är Husån förresten.

Rastplatsen har vi firat Halloween på en gång i tiden ,och tillsammans med en grannfamilj hösten då vi flyttade hit. Det var en kul upplevelse vi fick må ni tro.

I alla fall om jag kommer tillbaka till promenaden i dag så vände vi och gick en stig uppåt för att komma upp till skogspartiet vårt.
Det blev lite klättrande också men upp kom vi. Sedan var det bara att följa den välkända stigen ut från skogen och hemåt.
Trodde faktiskt att klockan var mer än den var faktiskt. Vi måste ha gått snabbt ändå trots alla trevliga "luktarställen." :)

Synd att jag bara hade min mobil med kamera med mig ,för det blir så dåliga foton med den tycker jag,visst går det att zooma in men ändå. Vi stannade upp då vi såg en jättefin räv på bara 300 meters avstånd. Vi tittade på varandra alla tre sedan tyckte den nog att det räckte för den sprang snabbt iväg igen.
Tänkte faktiskt också på att den hade vinterpälsfärgen också annars så ser man ju bara de djuren sommartid och då är de ju gyllenbruna.
Men jag blev så glad för Madicken skällde inte då hon fick syn på den.Det brukar hon göra då hon ser något som rör sig eller om det kommer någon person. Men inte nu,vi mötte en del folk här på hemmaplan men hon sa inte någonting alls. Jag tror det går framåt men henne i alla fall.

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt, när man får se vilda djur. Synd bara, när man inte har en bra kamera med. Här, där jag bor, finns vargar och matte vill gärna se én sån, men hon säger att den kommer väl bara fram, när hon inte har kameran med sig.

    SvaraRadera