lördag 14 januari 2012

Fyra rum ....

och en cocacola.... Nej så var ju inte låten! fast för oss passar det bra för vi var och tittade på den lediga fyran här nedanför backen idag. Den var rätt fin och ljus. det roliga med den var att det såg så mysigt ut med en öppen spis i vardagsrummet också. I köket var det lite nostalgi också,för jag har alltid velat ha ett bakbord som man kan dra ut. Sådana där glas grejer som man kan ha mjöl och salt i fanns också.I Rinkeby hade sådana av plast men använde dem inte alls. Inredningen var i vitt och mycket finare än här måste jag säga. Tror inte det har renoverats så mycket i denna lägenhet.
Huset är byggt någongång på 1960-70 talet kan jag tänka mig. Golvet i hallen hade fossiler faktiskt.
Det jag alltid har velat haft är andra element än elektriska och gissa det är fjärrvärme där så man kan torka lite fuktiga vantar,sockor på elementen. Nu går det inte, har fått lägga det blöta under till.
Men jag måste också kolla om det finns tvättmaskin ,det borde det ju göra. Garage finns och det går kanske att få sa vaktmästaren.
Vädrets makter visade 7 minusgrader och strålande sol idag. Kallare nu i kväll fast det gör ju inget man är inte ute så mycket.

3 kommentarer:

  1. Det är kul med de gamla lägenheterna, om de är fräscha!
    I "stan" har vi såna glasförvaringsgrejer. De var av plast, men vi hittade och bytte dem till glas.
    Vi har utdragbar bakbord också ;-) = Miljonbygge från 1969! Vi bor i samma lägenhet sen 1980 och maken bodde i en annan i samma huskomplex sen 1974 och jag flyttade in 79!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bostaden!/Har väl alltid haft elektriska element, men också något varmt i badrummet att hänga bl.a. lakan på. Mina föräldrar har också bergvärme./Är väl inte så praktisk så jag vill att allt ska vara renoverat och klart, även stambytt, när jag flyttar in./ Ett husrum i Husum handlar det väl om nu!!!/ Så fint Du har fått till det i bakgrunden. Kram!

    SvaraRadera
  3. När pappa ringde igår förmiddag pratade vi lite om just element också. Han sa då att det är vattenfyllda element i hans och mammas hus. Han tror att jag har det också./ Kram

    SvaraRadera