lördag 29 oktober 2011

Vänskap!












Tyckte denna bild passade så bra idag att ha här : Varför det nu då undrar ni. Jo på den tiden då jag jobbade och bodde i Stocholmstrakten så träffade jag en väninna och vi lärde verkligen känna varandra bra, hade mycket roligt då vi träffades.

Vi har tydligen tänkt på varandra sen vi skildes åt. Hon var född i en del av Finland där min mor en gång härstammade och flyttade tillbaka dit utan min vetskap. Jag själv for ju norrut.
Jag sökte efter henne på facebook för några veckor sedan och idag när jag slog på datorn så hade hon svarat på mitt mail
Gissa om det kändes fantastiskt att höra ifrån henne igen!!!!! De bodde på Åland sa hon. Vi här har pratat om att fara dit något år på semester för jag har aldrig varit där. Nu har vi ju chansen också. Fast man måste ju ta sig till storstan också.

Hon var fritidspedagog och jobbade i Rinkeby. Hennes lägenhet ute i Hässelby Strand var samma som jag varit och kikade på men tog den närmare mitt jobb i stället. Men visst kan ödet räknas .

Nu ska vi minsann inte tappa bort varandra igen!


Vi hade en solig och fin morgon men nu har det blivit gråare på himlen men det är varmt och härligt ute ändå. Det regnar ju inte som igår då höll det på precis hela dagen.







1 kommentar:

  1. Visst kan vänskap och "via ödet" gå märkliga vägar./Åland är fint och den här veckan var de ju där i "Halv åtta hos mig" också. Gullig bild./Den tecknade bilden är verkligen skojig.

    SvaraRadera