torsdag 27 oktober 2011

"Vind i seglen".....

Ja vi har ju bara en ca femhundra meter ner till havet så i dag kan jag tala om att det blåser ute. Men det är ändå rätt mild luft som strömmar in. Det ser grått och vått ut överallt men det kan ju bli bättre framåt dagen. Vilket vi får hoppas.
Jag ska fara ner till stan idag och försöka få ordning på en del jobb. Hoppas på tur.
Har skrivit en lista så jag inte skulle glömma de viktigaste.
Ska gå in på telia också för nu får det vara nog med att inte ha en telefon som fungerar. Den ena ska ju ha en ny spiralsladd,en mycket trevlig leksak tycker Elsa som gillar när den dinglar , har fått införskaffa flera. :)
Katten är för klok måste jag säga hon ser ju allt nytt här, i morse fixade jag med datorsladdarna så att vi inte skulle snubbla över dem. Jag satte fast tejp vid tröskeln och när jag gått därifrån en stund vem tror ni var där och skulle leka med tejipen? Elsa har fått för sig att öronpinnar är kul också så hon har börjat kolla på Josefins toalettbord eller river hennes papperskorg i jakt på sådana.
JULIA en fråga till dig: Tips på någon tidsfördrivande leksak till en AKTIV katt/ Som är så söt o snäll annars.?

Jag såg ju att de där gammeltidens telefoner är tillbaka och jag vill ha en sådan. Nu finns det bara i rött och svart men egentligen spelar färgen ingen som helst roll. Vad då tänker ni ,vad för gammal- ny telefon? Jo en COBRA!.


De finns säkert i flera läckra färger om man frågar för ja g har sett rosa,turkos och mintgrön på bilder.


Ska väl annars inte göra så mycket mer än det vanliga här hemma.








Busiga katter kanske kan lära sig det mesta i sin omvärld , Ha nu en bra dag alla som är här inne idag!

3 kommentarer:

  1. Tips, sa du... Hmmm....

    Aktivitetsboll med andra torrisar än den vanliga maten är kul tycker Smulan.

    Amanda leker gärna med en tom toarulle, som jag har lagt godis i efter att ha vikt in ändarna. Sen har hon å göra med att få ut gottet ur den. Den låter ju när hon rullar den på golvet och hon känner doften av gottet! Det är både kul och knepigt och det tar en stund innan gottet är uppätet ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jag älskar ju katter men vet ju också vad de kan ställa till med. Ursäkta, men kunde inte låta bli att dra lite på munnen åt det med tejpen... Trevlig helg! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Lite KUL, men bokstavskoden på förra inlägget blev PROSIS...

    SvaraRadera