torsdag 13 oktober 2011

Rabatter:

Jag berättade att jag höll på att göra en rabatt här utanför i helgen som var. Men bara provisorisk nu eftersom det snart är den kallare årstiden. Köper näringsriktig jord till våren mm.
När jag kom ut i dag så vad tror ni jag fick se? Jo granntanta höll på att göra en hon också. Fast hon hade varit till Nordmaling och köpt sig ett par säckar med jord. Hon gör det grundligt ska ni veta. Jag tror hon har fixat till någon sorts hylla också för hon hade en borr i handen. Hon gillar växter och hade en super häftig blomande balkong fram till nu. Likaså grannen hennes ovanpå.
Visst får hon väl göra så för mig, fast undrar om hon ändå fick ideen från mig när hon kom och pratade medans jag höll på. Finns det inte något ordspråk som liknar detta tro? " Börjar en så börjar alla" hi!

Jag har varit på jobbjakt idag fast per telefon. I morgon ska jag fara ner till stan och besöka tre ställen men först skulle församlingsassistenten ringa mig.
Berättar mer om hur det då jag vet mer!

Vädret, ja det är kallt nattetid fast denna natt som var måste det ha varit rätt så bra för slapp skrapa rutan. Har nog kupevärmare men ej börjat använda den än,men jag har gjort i ordning den . Nu är det bara däckbytet kvar kanske till helgen.

Solen har lyst upp igen och det har varit varmt ute. Jag tittade på termometern för en gångs skull och såg att den visade plus sex grader.

Det jag också har gjort idag är spelat "words with friends" på facebook, ett jätte kul spel. Man får träna sig på engelskan hi.

1 kommentar:

  1. Det blir säkert fint med blommorna till våren, men lökväxter ska i jorden nu under hösten om du vill ha några ;-)
    Jag vet att jag är dålig på att spela på fejjan, fast jag verkligen gillar ordspel, men jag är bara ute på nätet korta stunder nu mera. Jag har skippat alla spel förutom ett (Happy Pets).
    Jag lovar att spela med dig om vi är där samtidigt det vore kul.

    =^.^= Kram

    SvaraRadera