tisdag 11 oktober 2011

Oktobermånad!

Tänk att det redan har gått halva månaden, och jag har inte skrivit mycket här. Men det ska nog avhjälpas.
Denna månad började med att den äldre dottern fyllde år och födelsedagen firades rätt lugnt med god mat och efterrätt som hon själv hade gjort i ordning. Det blev en räksoppa och bakat bröd till, och till efterrätt marrängswisch.
Presenter hade vi ju också,och det var mestadels nyttiga saker.
Vädret var soligt och varmt för denna årstid.





Helgen som var så var den yngsta dottern på det första konfirmationslägret i Olofsfors/ Ålidsbacken. De var borta hela helgen och de fick ju vara med om diverse roliga grejer.
Ska sätta in en riktig bild från deras läger, bortse från snön o folket och sätt dit konfirmandlägret! Men de utnyttjade ju denna grill.


Jag har också varit duktig här hemma ska jag säga för det har blivit skurning av spisen,fläkten ( sådant som man kan kalla för grisgöra). Det var verkligen välbehövligt.
Det blev sedan avfrostning av frysen och plantering av växter här utanför köksfönstret.
Jag fick plantor gullspira och en stormhattar av vänner här i närheten.







Måste ju få ner dem i någon form av rabatt innan det blir kallare. Jag ska nog ta och göra om rabatten till våren och lägga på lite mer näringsriktig jord och konstgödsel så ska de väl börja växa.
Man kanske inte törs använda sig av kospillning här på området, får väl grannarna på sig då :)
Fast i och för sig så borde de ju vara vana med utsläppet från fabriken och surstömmingen HI,HI! Fast lukten är inte så det stör tycker jag, från fabriken.

På tal om surströmming så tänker jag gå och äta den fisken nere på Kyrkans Hus på fredag/ det är hyresgästföreningen som bjuder. Det var 40 st som anmält sig så vi får hoppas att det är en blandad kompott. Man skulle ha en lotterivinst med sig också, har ju en del saker som står och aldrig används, ljusstakar till exempel.




På lördag är vi en bil fattigare hi, för Christoffer ville låna den för han håller på att flytta och jag har ju en dragkrok. Borde ju lägga på vinterdäcken tills dess också.

Får ju tillbaka den innan söndag så vi kan fara till kyrkan. Det är ju i Grundsunda den ligger, en medeltids kyrka och det är rätt nära med bil .



1 kommentar:

  1. Skickade en kommentar men så kom det upp ett slags bildspel när jag klickade på "Skicka kommentar" och kommentaren försvann.../Skrev att det är fina bilder, att jag har ätit surströmming, att det inte smakade riktigt lika hemskt som det luktade men någon favorit är det inte./Vi har haft fint väder här på sistone men troligen normal temperatur. Kramisar.

    SvaraRadera