söndag 24 juli 2011

Ja nu har vi också lite att!" skryta" med när det gäller regnande. Igår kväll kom det rätt mycket men ingen åska alls. I morse fortsatte det men det var inte mycket det heller, lite lätt sommarregn alltså och nu är solen på väg upp igen.
Jag köpte två lit er jordgubbar igår men tänkte ju att detta pris borde ju vända snart eller kanske det har med frakten hit upp. Det borde ju inte vara så helller fast jag vet ju att när det gäller bensin så blir det ju dyrare då de har lång väg uppåt i Sverige. Fick den förklaringen då vi var till Borgafjäll i alla fall. Inte vet jag vad man ska tro heller folk pratar och pratar så man gör väl som man vill, lyssna eller inte.
Tillbaka till dessa jordgubbar, det var inte Finnerödja denna gång, måste vara någon privat för det var jätte fina och stora gubbar må ni tro.
Det är ju faktiskt gott med både frukt ,och grönsaker så här års och det mår man ju bara bra av.

Ska väl inte göra så mycket speciellt idag mer än städa upp lite och börja packa inför Vasaresan på tisdag. Min kusin hade varit på Bergskär länge och planerar att åka ner till Helsingfors snart igen. Vi kommer nog att få se Bergskär och testa deras nya motorbåt också.
Vi ska bo på fastlandet några dagar och sedan får vi se om vi kan övernatta på skäret också.
Någon dag för shopping i Vasa blir det också innan vi far hem igen.
Bilen får stå vid hamnparkeringen i Umeå i alla fall, blev för dyrt att ta de med också., när vi ju bli hämtade av en småkusin till mig och han skjutsar oss direkt till Oravais. Jag lovade att han skulle få en kaffetår och " Nyholms" grisar. Ja det är munkar iform av en gris med äppelmosfyllning och en specialitet i just Oravais där de bakas.

Ja så heter bageriet där det bakas jätte goda grisar med socker på, och de ska nog ätas på en gång!

1 kommentar:

  1. Är nu hemma hos mig. Hos föräldrarna har det tidvis spöregnat idag. Var dock tacksam för att det var uppehåll när jag promenerade från bussen till min bostad.

    SvaraRadera