fredag 15 juli 2011

Åsele marknad!

Ja det är dags att besöka Åsele och dess stora sommarmarknad i morgon. Vi brukar hyra en stuga i Fredrika men nu blir det ju bara en dag för vi kanske om jag hittar en billigare resa över bottenviken så blir det en tripp till Vasa, och Oravais nästa vecka någongång.
Jag har bokat boende preliminärt i Oravais. Det blir nog shopping i Vasa för skolstarten i augusti. Jag kanske Wasalandia eller Tropiklandia får ett besök också.
Men först Åsele. Vi far nog härifrån rätt tidigt i alla fall, och fikar efter vägen. Det ska bli kul och se om man träffar någon man inte träffat på länge också.
Kanske något billigt köp. Det btukar bli en massa strumpor på denna markand för det går alltis åt.
Skriver mer om det i morgon,nu ska jag gå och titta på laget från Vilhelmina på TV.

"HEJA VILHELMINA"







INLANDSBANAN HÄR OCH STATIONEN PÅ BILDEN ÄR DOROTEA OCH TÅGET KOMMER FRÅN V.MINA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar