onsdag 13 juli 2011

Onsdag, vecka 28.

Idag har jag jobbat i stan, det var ett evigt körande och jag räknade bensinpengar.... Varför så mycket körande, jo i tisdags så sålde jag min sista maskin som jag hade hemma med tillbehör och det blev ju så att jag saknade en till mina visningar idag. Nåväl jag ringde en kompanjon och han sade att vi skulle möta upp i stan innan min visning började. Jag ringde honom och han sade att han inte hade tid att fara in från Bjästa och att jag skulle hämta grejerna hos honom. Nu är det ju så att jag känner inte till de områderna söder om Ö-vik så bra, men jag for ju dit i alla fall.Väntade in honom mitt i Bjästa centrum och jag fick mina pinaler.
Jag for och tankade på en gång där,men oj vad bensinen var dyr, 14.87 kr.
Jag for sedan till min visning i Nordanås,rena landet alltså. Stället var så vackert ,deras hus låg fint mitt ute på en lägda och man såg det från stora vägen.
De hade lite bråttom .så jag bestämde att det var bäst att boka en ny tid eftersom jag ville ju inte känna mig stresssad under visningen av maskinen, och JAG vill verkligen de ska se hela och vilken underbar dammsugaren verkligen är.
Jag for in tíll stan och gick upp på "blåbär" och drack lite kaffe och en liten mintkaka efter att ha ätit en korv med bröd.
Jenny och Josefin gick och shoppade på stan medans jag gjorde mitt jobb etc. Efter att de ätit lunch på Max så kom de till gallerian där jag var och vi gick lite i affärerna där och sdan till bilen och iväg till nästa visning i Billsta en annan by ute på vischan.
Där fick jag ett paket med 12 ägg, bruna sådana, de hade bara bruna höns som gick lite överallt,
När visningen var färdig så var jag mer hungrig så jag var tvungen att köpa mig en hamburgare på Sibylla häer i Husum. Det var gött må ni tro.
Jag har inte varit in på det stället på år och dar. men det var samma ägare som jag minns tog över stället ungefär då vi flyttade hit.
Hon har också god mjukglass nu. Men har ni tänkt på vad mycket man kan ha i den mer än glass, som olika smaker på strössel ,och olika toppings.
nu ska jag gå ut i bilen och hämta in mina ägg,glömde ju dem där, det kanske är 12 kycklingar där i morgon annars, hi,hi, hi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar