söndag 26 juni 2011

På hemmaplan igen...

Ja då har vi kommit hem igen efter att ha varit i Sundsvall på utbildningsdagar inom ett jobb jag fått som säljare av en slags miljövänlig mnaskin. ´Den verkar ju väldigt bra för den kan användas i rått många sammanhang inom hemmet och föreningar etc.
Problemet kan ju vara att få sälja en sådan för den kostar ju. men vi får se tiden an. jag hoppas kunna få jobbet i Obbola också så jag har lite att kunna gå efter. Då kanske jag kan ha detta på helger och eventuella kvällar.
Det blir lite för mycket då på utbildningsdagar tre så det måste ju få smälta lite först.
Den här veckan skulle jag få en mentor som demonstrrerar och jag ska bara sitta och anteckna och sedan skulle vi diskutera det hela.

Det var i alla fall fri logi, lunch och middag då vi var där. Mycket gott .
Det var en kille från Boden och en ifrån Stockholm. Vi hade det trevligt de dagarna och vi var nog alla på samma nivå.
Ska ha kontakt med dem och höra hur det går för dem också,man kan ju byta tips och ideer.

V
På torsdags eftermiddagen for vi till Alnön där vi hyrt ett rum på ett vandrarhem över midsommarhelgen. Det var många barnfamiler som också gjort detsamma. Ett fint läge nere vid en havsvik och lugnt S

Vi for och kikade på Birsta shoppingcectrum och lite på IKEA också.

Midsommaraftonen firade vi med tusentals människor på ett hembygdsområde på Alnön. Där fick vi vara med om hur de traditionsenligt bar runt stången då den var klädd och jätte fin, innan de reste den.
Vi hade turen att stå alldeles framför där de skulle ha den förresten. Det dansades runt den och jag blev så glad för de sjöng de där gamla sångern som jag inte hört på länge en sådan här dag. Små gåglarna i skogen till exempel och några till. De höll på i en hel timme och det är mer än de g
ör här i Grundsunda.
Folkdanslaget dansade sedan och det fanns lotterier ,fika mm.
Jag köpte hembakat tunnbröd där.

Vi for sedan till vandrarhemmet och grillade vår midsommarmat,och dukade fint vid trädgårdsbordet intill. Efterrätten blev ju jordgubbar och grädde förresten.

En promenad ner till viken och en lite längre blev det senare på kvällen.

1 kommentar:

  1. Borta bra men hemma bäst kanske? Har ätit jordgubbar och grädde en gång också, smarrigt värre./ Något viktigt i mitt liv har äntligen börjat lossna så jag har funderingar på en ny tävling i min blogg snart. Håll utkik om Du är intresserad. Kram från mig.

    SvaraRadera