måndag 20 juni 2011

Mot björkarnas stad...

Idag har vi varit till Umeå, jag var på en arbetsintervju i Obbola. Ja det ligger granne med Holmsund där finlandsbåtarna går .
Det var ett helsike och hitta förskolan fast jag hade adressen,ett körande runt , runt där. Egentligen så var det ju inget svårt när vi hittade. Jag hade ju bara kört i cirklar liksom. Det var ett rätt nybyggt hus med sex avdelningar och de ville ha dit fyra till snart. Där var det 20 barn / grupp och de jobbade ungefär som jag skulle vilja. Utomhuatte är förstås inget jag sysslat med så mycket men ideer till det har jag ju.
Jag vill hålla på med mitt project om djur och atur efter Inga Borgs böcker bland annat.
Ja teater kan jag fixa av nästa de flesta sagoböcker och sånger det är kul.
Hon tjejen jag träffade var rektor för alla avdelningarna.
Det var ett trevligt ställe,det första intrycket. Nu skulle hon höra av sig nästa vecka, så jag får ju lite tid på mig att fundera.
Det är inte så långt till Umeå,den här tiden kan man ju köra själv,eller ta buss och tåget har vi.

Vädret idag var regnigt från morgonen men det klarnade upp under dagen,fast det var lite blåsigt. Fast jag var ju rätt nära havet förstås.

Vi gick lite på stan och kollade lite i affärerna,på Lindex träffade jag Louise från Dorotea, och det var ju flera år sedan jag träffade henne. Hon var sig lik tyckte jag.
Vi for hem efter ett tag,fast stannade i Nordmaling för att ha något och äta, det blev stripstallrikar som vi åt i bilen.
Nu måste jag packa för ska till Sundsvall på en tre dagars utbildning i morgon. Har ju fått jobbet som säljare utav en maskin som är bra för miljön och allergiker ska få veta mer om dess funktionella verkan på dessa tre dagar. Låter det intressant så säg?
Berättar mer då jag vet mer okej!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Hoppas att du får jobbet om du verkligen vill ha det! Barn låter ju roligare än maskiner i mina öron, men läget på jobbet är viktigt också. Enkelt att åka en bit på sommarhalvåret, värre är det när det blir snö och vinter igen.

    =^.^=

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har varit i Umeå en gång men så längesen. Även Sundsvall var det längesen. Hälsade också på i Skönsberg (?). Vad är utomhuatte för nåt? Det ser somrigt ut med björkarna där. Lycka till med jobb!

    SvaraRadera