onsdag 29 juni 2011

Djurskyddet.......

När jag och Victoria kom hem efter vårt jobbarbesök nu i kvälll, så hörde jag ett mycket välkänt ljud. Jo det var en vit katt som klagade och ville ha sällskap. När den fick syn på oss där vid bilarna så närmade den sig och kom och strök sig efter benen och ville ha sällskap, ja att någon verkligen brydde sig om den.
Nu är det så att denna katt har varit och gått här i flera år som jag minns,vet inte var den befinner sig på vintern men den måste ju ha hittat ett ställe där det kan ha funnits mat och värme. Vintrarna är ju kalla häruppe.
Den är alltid synlig på morgnarna nu och går här vi skogsdungen vid vår parkering och även på andra sidan där skogen fortsätter och där lekparken är.
Den behöver någon hjälp att hitta någon som kan ge den all värme och trygghet som den så väl behöver.
Victoria sade att om jag ringer på djurskyddet nu i kväll så kan de ju komma och ta rätt på den och verkligen kolla upp om den fått skabb för det ser nästan ut så fast jag hoppas att det inte är så för hon sade att då skulle hon ta rätt på den och det låter väl jätte bra.
Man undrar hur länge den kan ha gått så här utan hem,och vem som verkligen äger den. Någom som flyttat och struntat i sitt husdjur. Katten kan ju ha varit ute och de bara flyttade och inte inväntade sitt djur. Ja det finns ju många spekulationer i alla fall.
Jag blir verkligen illa berörd av sådant här, eller om det är något annat djur som inte mår bra.
Jag ringde ju i alla fall hit till Ö-viks djurskydd men de hade semester till augusti någongång, de hänvisade på två telefonnummer också. Jag ringde Ett djurskydd i Härnösand men där var det inget svar nu i kväll, men jag ska ringa tidigt i morgon och höra om de kan hämta den fina söta katten.
Den var söt fast den var rätt smutsig förstås,och hade säkert också varit i många slagsmål med andra djur.


1 kommentar:

  1. Jo, den är onekligen jättesöt. Älskar ju själv djur och hyser en särskilt kärlek för katter. Hoppas att det ordnar sig för denna.

    SvaraRadera