onsdag 15 juni 2011

Onsdag hela dagen....





I dag har det varit en mulen dag med regn på förmiddagen och jag har inte gjort så mycket. Man ska ju ta det lilla lugna också om det går. Man behöver ju inte ha s.k. MÅSTEN jämt heller.
Fixade plättar och sylt till lunch idag för det var ju så länge sedan vi åt det. Vi brukar äta vispad grädde och sylt till fast nu blev det ingen grädde men det gick bra ändå.
Jag brukar även ta ljus sirap till pannkaka, plättar men nu vill jag bara ha sylt och det ska helst vara hallon också. Jag vet inte varför det var så gott med sirapen förut men till palt var det någon jag kände som skröt över hur gott det var och på den vägen är det nog.Var till affären vid 16.00 och då kändes det varmt ute och solen visade sig också, ja förresten så är den fortfarande uppe.

Till veckan blir det förmodligen blomplanteringar till balkongen och utanför trappen, brukar ju göra det lagom till midsommaren.
Jag brukar ha någon fin färg på petunian, blå och vita i blomlådan och tagetes i en kruka och sedan något i en kruka vid dörren , plus någonting som hänger på väggen.
Någon som har förslag på en hängande växt och lite solsken?

1 kommentar:

  1. Tunna pannkakor är det inte så sällan jag äter. Men det var längesen jag åt plättar däremot. Härligt somriga bilder. Här hos mig började det klarna upp lite vid 17-tiden eller så men annars har det regnat både på för- och eftermiddagen.

    SvaraRadera