tisdag 14 juni 2011

Björna!

Eftersom det blev uppskjutet till nästa vecka studierna i Sundsvall, så tog vi bilen till Björna för att se den nya campingen. Den var faktiskt under uppbyggnad fortfarande fast de de hade fått några telefonsamtal om bokningar i sommar.
Den blir nog rätt fin när allt är på plats.

De skulle få kanoterna idag,så vi tänkte fara ut och paddla efter vi varit på Björnas dag (hemvändar dag) på lördag.
Det var så fina platser och lugnt att just paddla nere på ån, sa de ägaren. Det måste vi få uppleva.
Det är flera år som jag satt i en kanot förresten. Det var På Indian Lake , i Manistique, Michigan på 1980-talet .
Då var jag ute med Ninni och Web fast jag paddlade inte. Kul var det i alla fall!

På campingen hade de planerat upp små stugor också men inte börjat bygga dem än.
Kubbspel och andra sällskapsspel kunde lånas och jag tror att vem som helst som ville fick grilla där också.

Solen var varm och skön även där. Björna ligger endast 4o km ifrån Husum.

Hon ägaren tillverkade allt hon sålde i matväg,såsom marmelader,theer,godis mm och skickade också till platser runt om i Sverige. Bland annat till Hötorgshallen.
Hittade ett the som vi ska köpa på lördag,det luktade så gott och hette "Myspys". Ja det var ju så oändligt mycket thesorter man skulle vilja testa så det får bli lite av varje :)

2 kommentarer:

  1. Det är ju lustigt egentligen. Jag har en Mora-född brevvin i USA som kallas för Björna!!!

    SvaraRadera
  2. Thé är nåt som vi dricker som andra dricker kaffe 5-6 koppar om dagen och det finns alltid minst 3-4 sorter hemma.
    Jag dricker oftast ett vanligt English Brekfast till frukost och sedan smaksatta théer under resten av dagen. Jag brukar avsluta dagen med mintthé på kvälen.
    Ett tips från mig att du köper 50 gr av olika sorter i märkta påsar för att smaka på, välja vilket du/ni tycker bäst om och vill ha mer av :)

    Den där "Myspys" lät jättegott, vad är det för blandning?
    Här hemma har vi 2 definitiva favoriter Söderblandning som innehåller lite olika blommor och ett annat som heter Tant Augustas Blandning, den är med exotiska frukter. Båda dricker vi under hela dagen.

    =^.^=

    Kram

    SvaraRadera