torsdag 25 december 2014

Juldagen...

Vi fick snö i alla fall , och den ligger ju kvar också. Ja det borde den ju då vi har flera minusgrader. Fjorton idag då jag var ute med hunden.
När jag tittade ut från köksfönstret igår så gissa vad jag fick se? Jo en tomte som kämpade med en liten vagn på hjul med grejer i. Det var nog halt där han gick för såg att han ville halka flera gånger. Efter ett tag så kom han igen med vagnen och den var så gott som tom , men något litet paket låg där och då gick han åt det andra hållet förbi lekparken och vi tog ett kort . Ska se om jag får in det här så ni kan tro mig! Hihihi!

Vilken kul grej eller hur och på självaste julaftonen. Tomte hade vi då vi bodde i en liten by till Vilhelmina så det var ju länge sedan.

Idag har jag inte gjort så mycket och det får bli en lat dag med rester som lunch/middag och så ska det nog vara också för de flesta kan jag tänka mig.
Blir nog att jag fixar utgifterna idag så de kommer fram innan nyåret. Vet ju inte hur postgången är. Jag skickar fortfarande in betalnings giro och inte på internet.Tycker det känns bättre så här.

Soligt och fint har det varit och det märks ju att vi går mot ljusare tider också tycker jag. En fin vinterdag skulle jag vilja kalla denna dag och även gårdagen. Hoppas det fortsätter för sol vill vi alla ha.

God fortsättning på julen vänner!







1 kommentar: