onsdag 31 december 2014

Årets sista dag.....

En liten hälsning ifrån mig. Vädret häruppe är slaskigt och blaskigt igen och med halka. Igår stängde jag på förskolan och skulle ta bussen till tågstationen, stod jag och många andra och väntade på att den lokala bussen skulle komma. Väntade länge och det blev bara nyare och nyare tider på skylten. Då kom ett ungt par och talade om att de dragit in alla bussar  eftersom det ju var svår halka. Jag fick alltså promenera ner till stationen en väg om jag brukar ta ibland på ca 20 minuter. Jag hade handlat lite på affären också men bara småsaker så det gick ju bra. Hade stoppat ner dessa varor i ryggsäcken. Jag har nyligen hittat ett par vinterskor med broddar och det var tur det. De fungerade alldeles utmärkt och jag gick som vanligt fast med lite tänkande på underlaget.
Hur som helst så hann jag i tid tills tåget skulle avgå.

Lika halt och eländigt var det ju i Husum, men spände ut mina broddar och hamnade hemma med lite kaffe och smörgåsar.

Madicken , Joss och jag gick en promenad senare på kvällen och kastade snöboll , Madicken gillar snö och när man kastar nåt som hon får hämta. Tyvärr kan hon inte springa lös, men har skaffat mig ett flexi koppel och det fungerar bra.
Idag har vi varit ute också och jag var en liten sväng på affären och handlade de tyngsta varorna som jag inte ville ta från Umeå igår på grund av halkan,

Vi ska äta lite gott idag också men ej för dyrt. Äter bara det vi gillar och vill ha ,fast lite extra kan det bli i alla fall.
Förrätten gjorde Jen igår /dvs jordärtskocksmousse med räkor och painrich. sedan  blir det kycklingfileer. pestopasta som Joss skulle fixa. Efterrätten blir glass  och grädde och kakor lite senare på kvällen.

Ha det så bra och hoppas att ni får en jätte trevlig Nyårsafton och ett underbart nytt år! Ja just precis för det skall vi ha!




                                                 ( google lånat )




1 kommentar: