lördag 10 maj 2014

Lördag eftermiddag....

Idag har det varit en rätt fin dag, nja ingen sol men det har varit lite varmare i luften. Har varit ute med Madicken ett par vändor förstås.
I morse bakade jag en kaka med flera namn. Jag kallar den för "chokladrutor" men i en del recept står det "kärleksmums" eller "mockarutor".
Ni vet sockerkaksbotten eller med kakao och sedan glasyr av choklad och dekoration med kokos eller strössel.

Den blev riktigt god till kaffet också. Risken med denna bakade tingest är ju att den kommer att gå åt för snabbt hi hi hi!

I kväll var det mening att vi skulle fara på ett examensarbete av en väns son. Han har jobbat mycket bra med att få ihop till en äldregala med 40, 50, 60 och uppåt års musik specialiteter. Någon grupp från en folkhögsskola skulle spela upp också. Två timmar lång underhållning.
Jag har ingen bil just nu för den står på verkstaden med ett oljeläckage och vad kostar det tror ni? Dags för bilbyte.

Nåväl det kanske kommer ut någon dvd på detta fantastiska Robin arbete någongång och kanske det blir tradition varje år som det stod om i tidningen härom dagen.

Melodifestivalen från Danmark kommer ju på Tv också så nog blir det underhållning här allt. Vi får väl hoppas att det går bra för Sanna. Har inte hört så många bidrag men Polens,Finlands och Turkiets var väl inte så dåliga heller.

Har inte gjort så mycket annars som jag kan berätta om just nu , städning hör ju till vardagen och inte så kul att skriva om hela tiden inte.

Jag får önska er en riktigt trevlig helg i alla fall för det ska vi ha! Kramizar till er alla!









3 kommentarer:

  1. Goda bakverk brukar gå åt fort. Varför skulle vi annars baka dem ;-) ?
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jo det har du ju rätt i , det gäller och hålla igång med bakandet så det finns lite att ta fram då man blir riktigt sugen på något gott!

    SvaraRadera
  3. Jag bakade tillsammans med en kvinna före jul, annars har det inte blivit så mycket på ett tag. Men jag är inte hemma så länge åt gången, den här gången bara över helgen! TROR att jag vet hur dessa "chokladrutor" ser ut faktiskt./ Som Du vet, har jag inte tillgång till någon bil alls sedan i höstas någon gång./ Ja, nu vet vi ju att Österrike vann och Sanna kom trea.

    SvaraRadera