lördag 17 maj 2014

17 år.......


Idag har vi firat Josefin på sin sjuttonåriga födelsedag. Vars tar åren vägen? Dagarna rinner iväg och vi med dem. Vi gör så att den som har sin dag bestämmer vad vi ska äta för gott och om vi ska ha något gott till efterrätt.
Idag blev det valfri frukost och lite gåvoöppnande.
Lunch/Middag blev mycket mastigt men jätte gött , vi var och beställde pizzor som vi sedan tog med oss hem . Jenny kalasade på denna maträtt igår så hon beställde kebab-


Jag var ner på blomsteraffären också förresten och lade upp en önskan av buketter till studenten. Eftersom Adelia kommer hit från Brasilien om cirka tre veckor så beställde jag en ros som hon ska få då hon kommer med flyget, vi firar ju 40-
årig vänskap detta år. Ska bli kul och mycket ska vi hinna med på två veckor!

Annars har jag inte gjort så mycket mer än tagit det väldigt lugnt efter en lång arbetsvecka,ja det är ytterligare en fem
dagars framför oss men den får ju gå den också sedan blir det ju ledigt mitt i maj igen/ Kristihimmelsfärds..... och några dagar till sedan semesterdagarna till midsommar.

Trevlig helg alla!

4 kommentarer:

  1. Jo, nog går tiden fort./ Minns när Din äldsta var bara några månader och jag skulle åka till Australien. Känns som ett annat liv i en annan tid på flera sätt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och nu tar hon studenten i sommar!

      Radera
  2. Det är på barnen och ungdomarna vi ser HUR fort tiden går!
    Grattis igen på födelsedagen, Josefin :)
    Jättekul med så långväga besök, ni får säkert roligt tillsammans!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  3. Trevligt med vännen från Brasilien förresten./ Har skrivit ett svar till Dig./ Det är förstås svårt, för att inte säga OMÖJLIGT att blogga, läsa och kommentera utan dator som ju varit fallet ett tag när jag varit i H. När jag är här i F, är det mycket annat att göra också, även med datorn innan jag "kommit ikapp" någorlunda.

    SvaraRadera