lördag 22 februari 2014

Nu droppar det......


Nu skiner sola igen och det var länge sedan den visade sig må ni tro. Idag är det som ett riktigt behagligt vårväder, med takdropp och tö snö.
Madicken och jag har varit ute och promenerat och vi har haft snöbollskrig också dvs jag gjorde bollarna och slängde till henne för hon är så i lektagen och gillar snön trots sina kommande sex år.

Var och grävde fram en bil också, den var helt vit och nu har den blivit röd igen. Satte i motorvärmaren lite för den har stått i cirka fyra veckor utan att jag ens tittat på den. Oj vilken miljötänkare jg blivit eller hur? Har ju inte behövt den då jag ju åker kommunalt nu mera.
Fast jag ska inte sälja den, bil behövs också. Kanske jag ställer av den ett halvår från och med nästa vinter, det blir ju ännu billigare då. Vi får se. Jag vill ju ha en Mazda Oktavia, men kan inte hitta någon som är billig och bra som begagnad.

Det är nog liv och rörelse nere på stan idag kanske mer folk än det varit på veckorna, reor och billigt fika på cafeterierna allt för melodifestivalens skull.
Ja där går skattekronorna , så vi får hoppas att allt fungerar och är trevligt för det priset. Kul ju att det anordnas lite sådant här också i norr orter förresten.

Jag var ju på invigningen i Umeå och där var det över 55000 personer på gator och torg, så hur mycket folk kan det vara i Ö-vik idag ? Slår de kulturhuvudstaden?


Jag ska nog inte göra mycket ,städa heter det ju och bakning så vi har något gött till fikat och annat. Mina semlor kan det kanske bli eller så får de vänta. Måste ju njuta av det fina vädret också, det blir nog lättare bakning men något riktigt gott i alla fall.




Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Här är det nu sol och +8 grader. En stad jag har anknytning till får ju Antikrundan, i sommar blir det väl?!/ Mamma SÅLDE ju bilen i höstas och JAG förnyade mitt körkort för 1 ½ månad sedan. DEN bilen har automat. Återstår att se hur det blir senare..

    SvaraRadera