fredag 21 februari 2014

Å snön den kom.......



I morse var jag ute med Madicken , och vi gick den vanliga morgonrutten. Det var nästan barmark på vägarna.Efte det så for jag till Umeå med tåget för att jobba några fredagstimmar. Många barn var hemma på grund av förkylningar och andra ledigheter. Men vi hade i alla fall åtta barn på avdelningen av femton i normala fall. Det var mycket lugnt och behagligt må ni tro. Barnen tyckte nog också det för de lekte så fint allehopa.

Snöade gjorde det hela dagen men bara smått, smått och fin snö.

Slutade vid tre tiden och hann precis med fyra tåget som var fullt med folk, några skulle visst till Ö-vik för att vara med om genrepet inför Melodifestivalen på arenan.Ja fast detta tåg brukar i och för sig vara fullt av ressenärer.
Jag fick en sittplats i alla fall, kanske inte den bästa för den var på ena långsidan där man kunde sita fem stycken på rad och flytta fötterna då konduktören eller någon annan skulle förbi. Nåväl det var en sittplats i alla fall och jag tror att jag råkade slumra till lite också.

När jag skulle kliva av tåget på vår station så hade det drevat riktigt bra på perrongen så det var bara att pulsa i alla snön och bättre blev det ju inte då jag kom ner på vägen för det låg säkert en halv meter med oplogad snö där kombinerat med blåsten.

Men jag tog mig ju hem i alla fall gående i bilarnas hjulspår :)

Läste posten och satte på kaffepannan tog en smörgås till innan jag gick ner till affären för att kåpa fyra saker som ju var slut i skafferiet plus kattmaten.

Det blev en påse med chips/ost hjärtan också. De är ju ny på marknaden och jätte salta och goda.

Må nu så gott allehopa så syns vi snart igen!


1 kommentar: