lördag 19 oktober 2013

Ok, här är jag...




Nej då inte har jag legat på latsidan inte om i nu tror det. Det var ju ett tag sedan jag var här inne och skrev. men det är så att jag inte haft den tid jag hade tidigare. Vad jag gjort .... jo jag har jobbat. Jag drog en vinstlott denna gång då det gällde ett bra jobb, och av fem utvalda till intervju så fick jag jobbet.Hade inte tänkt söka det men det blev dagen då tiden gick ut och rektorn som själv var ny ringde mig och ville att vi skulle träffas den veckan i augusti.
Jag jobbade ju på Skogsstyrelsen då men det gick så bra och det var en mycket trevlig intervju med mycket fakta om tjänsten.

Jag gick parallellt med hon som skulle sluta och det är jag väldigt tacksam för. Men efter en och en halv vecka så fick jag klara mig på egen hand och det har gått så bra.

Vad jag gör jo jag jobbar som resurspedagog till ett litet barn på en förskola i Umeå. Jätte fin personal är det på hela huset och det är folk som jobbat där länge och i blandad ålder.

Jag jobbade först 75% men nu är jag uppe i 90% och tillsvidare tjänst....äntligen!

Pendlar med Bottnia tåget till Umeå varje dag och promenerar sedan de resterande 20 minuterna till förskolan. Inte dumt eller hur? Det kallas Friskvård det!


Men ibland kan jag sakna mina arbetskamrater från skogsstyrelsen också, jag ska bjuda dem på fika så småningom tror jag.


Vi hade 19 års firande här i början av denna månad också för Jenny fyllde ju år fast hon fixade själv middagen, med en kantarelltoast och sedan en god gryta och sedan det bästa tårtan.


I förrgår kom snön hit , men bara några centimeter och strålande solsken. Det har varit några minusgrader så det vita ligger kvar på marken. Ljusare ute och det är så snyggt med de fallande löven som ligger ovanpå snön i alla färger. Måste ta ett foto.
Träden har inte tappat sina löv än och det är grönt lite varstans, så detta fenomen måste ju ses. Löven är så fina i år!

Ha en trevlig helg för det ska vi ha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar