söndag 11 augusti 2013

Semestertripp.......


I fredags tog jag ut min ända dag av semesten, fast jag får snart helt nya, bara om ett par veckor! Vi for till Sundsvall och stannade där till lördag eftermiddag. Var på IKEA och tittade på det mesta, det blev lite billiga saker också, en lampa till sovrummet för mig och lite annat smått.
Det blev lunch där också, fyllda veg.pannkakor med svamp och en sallad som var mycket god med lite olika bönor och en speciell god krydda till. Kaffe sedan.

På Birstagallerian blev det köpt en t-shirt med söta katter på. Färgen var violett och katterna svarta. Kunde inte stå emot den för den kostade inte så mycket heller. ( Julia om du läser detta så tänkte jag på dig vid köpet också!)

Vädret var omväxlande lite det vill säga soligt och lite regnskurar. Det var ett mycket bra hotell vi bodde på förresten, med gym och pool och god frukostbuffe´.
Vi fick rum nummer 112 så det var ju rätt kul i sig.
Tio minuters väg från köpcentrumet bara att köra rakt fram hela tiden.

När vi for hem stannade vi för tankning och lite längre bort efter sammma väg fanns det ett litet loppis som vi stannade på. Det blev en liten prydnadshund för 1 kr för mig , tänkte ge bort den till en person som hade Madicken under tiden fast jag kanske behåller den själv, så vi får se.

Idag har jag tvättat och handlat lite som fattades i kylskåpet samt bara tagit det lugnt.
Skulle ju sätta upp lampan men då måste jag faktiskt ha en annan sorts kontakt till taket, det går ju inte med den som IKEA hade i paketet. Måste kolla med någon som vet hur det elektriska fungerar i det fallet. J hade samma problem med sin lampa hon köpte.

Ha nu en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. En billig katt-tröja hade jag nog inte heller kunnat låta bli att köpa *L*

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fast jag stod länge och funderade hur jag skullle göra. Ska se om jag kan fota den så att du får se den. Kramiz! Sköt om dig!

      Radera
  2. Någon resa har tyvärr inte varit MÖJLIG för mig på länge nu. Är så trött jämt också, men hoppas att det lugnar ner sig snart./ Har för mig att jag åkte med buss 112 när jag bodde i Spånga./ Hoppas att det ordnar upp sig med lampan. Trist när det inte funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog tror jag det ska fungarea med lampan, måste nog byta kontakten om den ska passa i uttaget Kramiz och sköt om dig!

      Radera