måndag 22 juli 2013

Semesterdag,,,,,,en av få!



Vi var ju som sagt till Åsele på marknaden igår, vädret var precis lagom för att ta med sig hundar. Madicken fick ju sitta kvar i bilen som jag alltid får parkera hos en god vän. Ja tro inte att hunden fick sitta utan rastning, nej då det fick bli lite då och då.

Det var varmt då solen visade sig, och däremellan kom regnskurar men det var inte så farligt med det.
Det blev en del promenerande där på samhället, och jag brukar egentligen inte handla så mycket då vi är där, tycker mest om att kika på folket för och se om man träffar någon man inte sett på flera år. Så var fallet igår, gamla förskolepersonal och även andra personer.


Jag köpte bland annat två tvättpåsar, hårborste, engelsk fudge, silar i olika storlekar och kryddor.

När det gällde att äta någon lunch så gick vi in på Kronans konditori, ett gammalt välbevarat fik i Åsele.

Innan vi gick in på hembygdsgården för att se Robin Stjernberg så köpte vi "fish and chips" och det var gott fast de hade ju kunnat salta den lite mer tycker jag.

Efter det uppträdandet som tog en timme gick vi in på ICA en kortis och sedan till bilen och for hem. En resa på lite mindre än 2 timmar.

Idag ska jag städa lite här hemma och handla lite mat så det räcker i veckan.
Det blir också promenader med Madicken i det fina vädret förstås,fast nu har hon somnat efter gårdagens biltur.

En liten titt blir det allt på kyrkans loppis, inte för jag behöver något men det är bara roligt att titta in så här i sommartid!

Ha en bra vecka för det ska jag försöka ha i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar