onsdag 31 juli 2013

Ekot!




Nu har jag varit ute på Grisslan i tre hela veckor på fredag. det har varit omväxlande med jobb och kanske också semesterkänsla.
Motorbåt dit och hem, men färden tog ungefär cirka en kvart fast jag tror N körde jätte fort igår både dit och till fastlandet för på fem hela minuter så var vi framme.

I fredags var det spegelblankt ute på havet hela dagen och en fröjd att få sitta i båten.
Men igår var det vågor igen och det kändes minsann. men han är en bra kapten och har en relativt bra båt också. Man känner sig trygg i den.

Idag var jag ledig så jag pysslade på med lite av varje här hemma.På morgonen så skjutsade jag J och J till Grundsunda kyrka för deras jobb och hämtade dem sedan vid tvåtiden. De cyklar ju annars, men eftersom vädret såg ut att bki regnigt så blev det så här idag.
Jag gick in på kyrkans loppis också och idag hade de fått in massor med grejer och hade nästan inte plats för flera.
Jag hittade en väggklocka för 15 kr som jag absolut tyckte att jag skulle ha och sedan fann jag två ljuslyktor med tomtar och fastnade även för dem. 10 KR gav jag för de två.

Jag samlar ju på tomtar så de kommer att stå på den öppna spisen i jul.

Vid fyra tiden så for Je och jag och Madicken ut för att plocka hallon. Vi hittade cirka 2,5 l men det går nog att fara dit igen för det fanns så mycket kart.
Madicken tyckte det var roligt och började skälla som en tok och hon har nog aldrig hört sitt eget skällande förr i form av det ekot som hördes. Det lät ju så kul, och Madicken kunde nog inte förstå vars den andra vovven var någonstans.

Jo var på ett informationsmöte om den gemensamma resan neröver ska bli för konfirmanderna nu i augusti. Hon och två tjejerna till från klassen får ju följa med då de har jobbat med denna grupp också.

Vi fick ett mycket bra väder idag,, varmt har det också varit mot två dagars regnande som bara den.
Inget kul att sitta i enbåt och bli blöt av regnet inte.

Hoppas ni har en fortsatt trevlig kväll så höres vi snart igen!



1 kommentar:

  1. Låter mysigt på något sätt att åka motorbåt men JAG hade säkert kunnat må illa!/ Låter roligt med Madicken så där och hallon som är så gott./Visst har vi fått regn här också, men mest på nätterna. Det har varit jättetorrt en tid nu.

    SvaraRadera