söndag 26 maj 2013

Söndag, Mors dag.............


I morse var det lite kyligare än igår, jag tog fleecejackan då jag gick ut med Madicken första gången. Det blev varmare och varmare när vi kom in i eftermiddagen. Nu har vi 19 plusgrader och fortfarande sol. Klockan är 20.30. Jag har inte gjort något speciellt annars mer än varit till och från tvättstugan.

Eftersom det var mors dag ocksså idag så har jag blivit bjuden på en jätte god middag av Je, det var lax, gräddsås med dill, pressad potatis. Det var så gott så ska ta med mig lite på jobbet i morgon.

Nu i kväll hade hon också gjort parafait eller hur det nu stavas, dvs hemgjord glass,hallon och blåbär i portionsglas med frostad kant.
Gott,gott, gott!

Efter sista svängen för att hämta tvätten och promenixen med hunden så hade Jo fixat en god chokladkaka dekorerad med ett hjärta. Det var också så att det smakade mera plus kaffe förstås.

Det var mycket bättre än att de hade gått och köpt presenter tycker jag.

I morgon ska jag fara ner på arken igen och kanske på fredag för jag måste få lite gjort där också.

men nu ska jag gå och titta på mitt favoritprogram , nämligen Spårlöst, fast jag borde ju diska också men det får bli i pauserna.

Mors,Mors på er!


1 kommentar:

  1. MIN mamma fick trisslotter av mig tidigare och vann lite också, kul./ Vitsigt värre med Ditt Mors, Mors och så börjar Du ju också inlägget med i morse...

    SvaraRadera