tisdag 2 april 2013

Tisdagen efter påska...

Helgerna gick rätt så fort tycker jag, med soligt och lagom temperatur för promenader har det varit och snösmältningen är i sin fulla gång.
Blev ni lurade igår då? Jag klarade mig i alla fall.

Idag blev det en tur ner till stan för att gå in och kika på det nybyggda Elite hotellet ala Foppa. Jag trodde ju att de skulle klippa bandet vid entren och kanske prata lite, bjuda på något. Men där fick jag tji, man fick bara gå runt och titta vid entreplanet , och en trappa upp och där var konferrenslokalerna med vacker utsikt över fjärden. Inga som helst rum fick man se, och jag som hade trott att man kunde få åka rakt upp på 14 :onde våningen och begrunda utsikten ack vad jag bedrog mig.
Det skulle komma gäster dit på kvällen hörde jag någon säga, pssssst undrar vad det var för gäster.
Ja ja hotellet var väl som vilket hotell som helst tycker jag. Det fanns en stående folder på varje bord inne i cafeterian också och där stod det att det var två till Elite hotell som var nybyggda , ett i Lund och ett i Gävle och med foton. Måste ju säga att det där i Lund var mycket färggrant från utsidan och såg jätte vackert ut. Det där i Gävle verkar vara en gammal fin byggnad kanske den har restaureras bara. Sedan vårat .....ja far dit och bedöm själva.
Konkurrenter blir de till Stadshotellet också.

Jag och Je gick sedan lite på stan innan vi gick till bilen för att fara till Kvantum och även till Ö&;B och sedan hemåt.
Je fixade crepes eftersom vi hade lite pannkaksrester från igår, det blev en fyllning med champinjonstuvning och ost. Mycket gott var det. Nu har Jos fixat en kladdkaka och jag ska ta mig en bit nu snart, tyvärr drack jag kaffet efter maten så det får vara.
Jag ska ta hand om disken tänkte jag.......!

Vädret har varit riktigt fint idag också och jag hoppas det fortsätter ett tag till.

Må så gott alla!




Elite Plaza Hotel, Örnsköldsvik

Har lånat ett foto från google från vårt nya hotell, Ö-viks högsta byggnad.
Har 14 våningar och den 13 : onde finns inte, och det finns inget rum med nr13 heller!
Det ser ju fint ut där det står eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar