måndag 1 april 2013

Annandag påsk / och 1 april, ahaaaaaaa!

Det skulle ju ha skrivits igår för jag fick något viktigt att berätta må ni tro. När jag kom utanför porten till vårt hus hörde jag ett glatt trumpetande uppifrån. Jag tittade upp och fick se två stycken svanar flyga förbi, så nog är våren på väg hit upp också även om det inte syns så mycket på marken än. Men jag hopps ju att dessa svanar som kom hit flygande klarar sig nattetid då det fortfarande är minusgrader. Man tänker på vilket elände det skulle vara om de befinner sig på vattendragen och vattnet fryser till is under natten. Usch ja vill inte tänka på det, djurvän som jag är.
Fast de klarar sig säkert.
Det är ju kul att fåglarna börjar återvända hit igen och vi vet att vi är nära en vacker varm sommartid igen. Det var mitt första vårtecken i år, få se vad det blir härnäst?

Idag har jag bara varit ut på morgonpromenaden och det kan väntas en liten biltur idag, grillen ligger i bagaget så vem vet var vi kan hamna......

Kan bli soligt idag också!

Må så gott nu vänner så syns vi här snart igen.......är inget aprilskämt ! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar