lördag 13 april 2013

oj då!

Slut på veckan redan? Nåväl jag har haft mycket intressant för mig  dessa dagar då jag inte varit här inne. I onsdags var jag på stan och sökte lite jobb, pratade med kurskamraterna och hade enbart roligt.
Torsdag och fredags var jag faktiskt här hemma i byn och jobbade. Först och främst så träffade jag nye chefen för resecentrumet och vi pratade om eventuellt det tilltänkta cafeet och var dit och tittade och kollade lite mer.
Vädret var soligt och liiiiiiite varmare så jag promenerade till tågstationen.

Fredagen tog jag och Madicken oss en tur dit igen för att se hur mycket folk som rörde sig där på morgonen. Det var en hel del som skulle åka till Umeå. Skolungdomar atod utanför och väntade på skolbussen till stan. Detta verkar ju bra om jag startar ett fik där.
Jag frågade några resenärer om de tyckte det skulle finnas något ställle att handla något  och de flesta sa ja varför inte. En konduktör frågade jag också och han brukade kliva av i Husum och sedan invänta nästgående tåg. han och jag pratade mycket och han kom med lite tips också. jag skrev ju ner dem på en gång också.
Det var sådant jag inte riktigt hade tänkt ut  så det var bra, hoppas bara att det får att förverkliga det också. Det var kul saker.
Jag var ner olika tider för att se hur det såg ut på resecentrum och hur många som skulle fara eller klev av.
Men jag missade dem jag verkligen ville träffa , alla de 14 som hade parkerat bilarna där vid sex eller sjutiden. De som jag verkligen vill åt , morgonpendlarna och om de skulle vilja ha en frukostpåse med sig på tåget. men jag ska se om jag kan gå ner dit någon dag i veckan som kommer.
Detta är ju min dröm att efter 28 års jobb med barn kanske få starta något i denna stilen. Men änär det lång väg dit och jag söker vanliga tjänster också.
har också ett till projekt i huvudet men det tar vi när det kan bli aktuellt, en sak i taget och inget stressande med annat nu!
Fint väder var det också på fredagen.
Idag lördag mulet, lite regn och lite utav solen, temperaturen visade + 6 grader. Det tar sig!
Je och jag tog en lång promenad med Madicken ner till havet, is på vattnet men även lite öppet  var det också.
Inga mer vårtecken annars. mn slaskigt efter vägarna, så det blev duschning för hunden.

Må så gott nu så syns vi härinne snart igen!




Lånat från google, men så här ser det ut här nu!

3 kommentarer:

  1. Din dröm om fiket är spännande och verkar vara nåt som saknas av många resenärer.
    Bra att du går runt bland de resande och ställer frågor.
    Jag hoppas att du kan förverkliga den :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det kommer att gå bra från början, det gäller att få det positivt från början så att alla känner att det är något speciellt med fiket och vill handla. Går det inte efter ett tag så vill ja inte stå med en massa skulder. Krävs alltså noggrann planering från början.
      Det finns ett motionsspår alldeles i närheten och tanken är ju att få sälja även till dem,
      Kanske kan det bli en kvällsträff för de äldre som bara sitter hemma/ ett ställe att umgås på. hindrar kanske ungdomar att klottra mm, kan tänka mig att det kan bli sådant också.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera