tisdag 19 mars 2013

Vårdagjämningen!





Idag är det vårdagjämning och det ser ju inte ut som våren vill visa sina framsteg än men den som väntar på något gott etc heter det ju!
 Det ser i alla fall ut som det skulle bli en solig och fin dag igen fast det är kallt på nätterna.
Jag tänker fara ner på stan idag i ett viktigt ärende och sedan handla lite  mat igen. Ska göra en kortis på Rusta och Ö&B men det får bli när jag kör hem.har faktiskt inte kört bil på lite över en vecka, så prata om att spara på bensinen, har inte behövt bilen alls för jag har haft fullt upp här.:)

Nu har jag snart tömt mitt förråd på Solbacken, bara några boklådor kvar och en skidpulka. Men det skall jag nog hämta innan helgen och kanske jag kan lämna ifrån mig nycklarna dit innan denna månads slut så kanske jag slipper stå och betala för april som ju var den sista månaden jag hyr detta.

Vi far kanske till Åsele på vintermarknaden på lördag för Je måste dit och lämna lite kakor till en vän.
Jag far bara till Åsele numera,  känns så drygt att köra de andra fem milen till Dorotea nu för tiden.

Ska alldeles strax gå ut med Madicken också.

Ha en bra dag så syns vi här igen......




P.S. Jag ser att datorn hänger inte med här, det ska ju vara onsdag  och den 20 mars , men får väl greja till det senare! D.S.

2 kommentarer:

  1. Var är våren?
    Jojo...sol har vi. Men var är värmen?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jo, SOLIGT har det ju varit här en hel del på sistone, men det har varit kyligt eller riktigt KALLT, främst nätter och tidiga morgnar./ Det är en riktig sötis till sol. Längtar också efter att få se de första vårblommorna.

    SvaraRadera