måndag 18 mars 2013

Måndag eftermiddag....

Idag har det varit ett rätt så kylslaget och mulet väder och 10 grader minus , fast det var i morse det. Nu har vi lite mer än noll grader och solen skiner och värmer upp. När jag var ute senast med Madicken så mötte jag tre skolflickor och de var sååååååååååå lättklädda. En gick i ett linne och de andra i uppknäppta jackor. Lite för tidigt tycker jag. Vill man bli förkyld så kan man ju klä sig så. Jag själv hade fleecejacka, vantar men mössan lämnade jag inne men frös om öronen som bara den. Det blev en kort promenad så får ta en längre senare.
Jag har tvättat på förmiddagen och nu är jag klar med det, ska bara sortera upp tvätten. 
Det får bli soppa till lunch idag. 
Ska väl inte göra så mycket sedan bara lite smått i köket. Torka av i kylskåpet bland annat det var inte igår jag gjorde det. Frysen är avfrostad så det är bra.
Spisfläkten står också på kö. :)

Må så gott nu och njut av de soliga dagarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar