torsdag 3 januari 2013

Sol, sol strålande............



I dag har vi faktiskt fått se solen ett par timmar, och det har varit cirka 7 grader kallt. Jag har varit till affären för att handla helgmaten, det var mycket billigt i vår mataffär så det blev mycket mat för pengarna,eller hur är det de säger på reklamen för  Rusta?Har inte gjort så mycket mer än ringt ett par telefonsamtal om jobb, den ena hoppas jag ringer på måndag.
Madicken har varit ute flera vändor och jag fått motion, fast egentligen skulle jag gå längre sträckor nu då det blir ljusare ute, för det skulle hon nog må bara bra av.
Idag blev det pyttipanna på det sista av julskinkan, den har räckt bra länge måste jag ju erkänna. Nu har vi gravlaxen kvar men den håller sig nog en tt tag till, vi gravade själva i fjol. Men man måste ju ändå ha näsan och smaken och kolla om den verkligen är okej att äta. Än tycker jag den smakar bra.
Nej nu ska jag gå och ta lite kaffe och något bakat till. Men vi synes härinne snart igen!"




MOIN, MOIN !  ( som de säger i Finland!)



1 kommentar:

  1. En härlig sol Du har hittat här. Så SKÖNT att det återigen går mot ljusare tider!!!/ Åt pyttipanna nyligen också./ Lycka till med jobb.

    SvaraRadera