lördag 12 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut......

Idag har jag packat ner alla tomtar  och de flesta dukarna ligger och väntar på tvättning. Granen står kvar tills i morgon och även några ljusstakar i fönstren. Det är ju mörkt ute fortfarande och de lyser upp så fint.
 Vi har haft ett mycket fint soligt väder idag men 16 grader kallt. Köldgränsen är nådd för Madicken och det blir bara små korta promenader.
Blir väl kallt nattetid /brukar bli sådant här fint väder med kyla då det är fullmåne.

Men usch vad fönstrena ser smutsiga ut  men det måste bli varmare innan de kan tas och julgardinerna kan sitta uppe  eftersom det inte finns en ända tomte på dem. Sedan bor vi ju på tredje våningen och ingen tänker väl på det får vi hoppas. Jag vägrar att ha persiennerna nere  men de hjälper till att gömma de otvättade fönstrena.

Idag åt vi något nytt igen, Jenny provade ett nytt recept med äggnudlar, kräftstjärtar, paprika ,purjolök och kryddor. Det blev gott må ni tro och mycket blev det också.
 Vi har inte kommit igång med  att fixa maten än som vi ju gjorde i höstas men det ska snart bli så. Vi turades om att planera någonting ätbart och det var riktigt kul. Ungefär som halvåtta hos mig.

Ha en trevlig fortsättning på lördagen!





1 kommentar:

  1. Det var nog i förrgår som jag tog bort de få julsaker jag har - var ju inte hemma alls under julen och nyåret!/ HÄR är det nog runt -15 just nu, KALLT. Soligt är det också./ Låter gott med maten och kul att prova något nytt.

    SvaraRadera