fredag 11 januari 2013

Lite kul......


Idag har vi haft ett strålande väder och jag har varit på Sensus och gjort lite jobb, åt min lunch där och sedan blev vi bjudna på en kaffekaka R-M:s man bjöd  på detta. Det var så gott.
Var och handlade på Willys med en snabb titt inne på Rusta också.
När jag eller vi kom hem så kollade vi ju postlådan och där var det lite av varje. Hittade en kallelse till tandläkaren ./ Ett vykort från min bästa granne 1977 i  Rinkeby. Hon och hennes man hade flyttat upp till dessa trakter eftersom han har sin släkt här och en av barnen bodde här med sin familj också. Vilken överraskning eller hur? Vi hade så mycket kul tillsammans då vi träffades /och tillsammans med två andra grannar.
Ett annat brev fanns också i lådan  och det skulle inte hit för det skulle till .......tro det eller ej ......  Ystad. Hur är det ställt med postens personal, har de vänt på Sverigekartan kanske?
Det roliga med det var att vår gatuadress stod också på brevet och postnummer likaså men omkastade siffror, och lägenhetsnumret.
Vad jag vet så har vi ingen i lägenheten med det namnet heller kanske ska kolla alla skrymslen och vrår om det bor någon i dem.:)

Nej det får bli brevlådan igen och postverkets problem med att lösa detta. Men lite festligt var det ju eller hur?

Vi åt hamburgare med diverse grönsaker och pommesfrits till nu till middagen, och det smakade alldeles utmärkt.
Såg också på "Spåret" i kväll och de hade frågor och  även filmat platser ifrån Detroit, det var intressant, för jag kände igen mig mycket och blev ju nästan "homesick".. De visade bilder från 8 miles road och där har jag åkt många gånger. Detroit-Windsor-Shakespear .....o my !!!!!!!!!! Skolresa till Windsor där vi såg  en av hans pjäser. Hade nästan kommit till USA då och blev bekant med Lori, Rita och Debbie från klassen , vi har faktiskt kontakt än.

Nu ska ni alla ha fortsatt avslutning på denna dag och sedan en riktigt trevlig helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar