söndag 13 januari 2013

Kallt, kallt, kallt.........


Nu på morgonen då jag tittade på termometern så var det 20 grader minus, men det blir ju mildare frampå dagen får vi hoppas. Minns inte att det varit så kallt sedan vi flyttade hit ner . I norr var det ju vardagsmat, 20 -35 grader kunde det ju vara då. Minns att jag körde bil till Fredrika i minus 42 graders kyla, inget trevligt även om dat gick bra. Men man hade ju varma kläder med sig i bilen mm, ifall bilen slulle stanna av. Gör nog inte om det fler gånger, tar nog ledigt den aktuella dagen i stället.

Jag tänker inte fara ner till sensus idag utan blir hemma och pysslar lite. Far ner på onsdag hade jag tänkt. kan ju inte bara sitta och köra bil i denna kyla heller, i fall man skulle bli stående efter vägen av olika orsaker.

Jag måse få berätta vad som hände i natt också, vaknade av att något brakade inne i mitt sovrum..... Trodde först att katterna rivigt ner något, men  när jag kollade lite mer noga så var de helt oslyldiga denna gång.
Det var gardinstången som gett vika av någon anledning, och en blomkruka låg på golvet. Inget glas som tur var, för då hade det blivit dammsugning mitt i natta .
Jag är glad att adventljusstaken som stod kvar där klarade sig.

Nu ska ni ha en fin dag!




1 kommentar:

  1. -31 är nog den lägsta temperatur jag har upplevt, kan ha varit en nyårsnatt på 70-talet./ Kan inte riktigt föreställa mig -42 faktiskt./ Fina vårlika tulpaner.

    SvaraRadera