söndag 9 december 2012

Till historien.....



Idag andra advent går hela tvättstugan till historien må ni tro......... Varför? Jo när jag kom dit så brukar jag kontrollera så jag har bokat in mig på den tiden jag ska tvätta. Jag fann att någon hade satt sin plopp på den tiden jag bokade mig för i förra veckan, men min plopp var så gott som borttagen.
Jag kollade igenom alla tvättploppar men icke min fanns där. Mycket märkligt tänkte jag.
Då kom en äldre dam ner med sin tvättkorg, och jag sade till henne att jag bokade denna tid i förra veckan och nu var min plopp som bortblåst av någon. Nej det var förstås inte damen som tagit bort den utan vi hittade den under en massa ren tvätt på bänken i själva tvättrummet. Jag förstår egentligen inte hur den kunde ligga där då jag vet att jag bokade den 9 december klockan den o den tiden.

Det är faktiskt andra gången detta händer mig och jag har mina föraningar så jag har pratat med vaktmästaren om detta förut och han har tydlligen glömt bort att jag skulle få en helt ny nyckel och plopp i höstas.
Ska ringa honom om detta i morgon, för så här dumt ska det inte gå till vid en bokning. Är less på detta nu!

När jag kom ner för en stund sedan så kom hon som skille tvätta klockan 19.00 och eftersom jag bara hade att hänga in i torkskåpet så fick hon ju ta min ena maskin som ju var ledig. Den andra fick ju den första damen ta klart hon stoppade i sin plopp eftersom det såg ut som det var ledigt då ,min låg ju på bordet.

"Så det kan vara roligt på våra möten ibland "för att citera min gamle moster i Finland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar