måndag 3 december 2012

S N Ö A R !


I morse hade vi minus 10 grader och snöfall.Det har kommit ner ett par decimeter i natt så de får ploga och göra gator och vägar körbara igen. Jag har sopat av bilen så nu är den inte vit längre..........utan röd! :)

Jag tänker fortsätta att göra lite julpyssel här hemma,ringa ett par samtal också. Sensus och sista dagen på kursen borde man ju vara med på , så vi får väl se hur det blir med den saken. Vi ska ju fixa jullunch tillsammans där den artonde och vi blir 15 stycken om alla dyker upp och det får vi hoppas.
Jag lovade att göra min kålrotslåda också, för alla skulle ta något med sig. Vi har ju en kock som kursar med oss och han skulle bland annat fixa viltköttbullar.

Bakade förresten pepparkakor igår kväll  och de blev så goda. Bara vi inte hinner äta upp dem hi hi!
Nu är det bara vetebullarna och lite kakor kvar men det skulle flíckorna göra. Kanske jag gör farinsockerlimpor senare.

Ni ska ha en fin dag för det tänker jag ha!




OJ jag glömde ju alldeles bort att vi skulle på Hyresgästföreningens "middagsfest" idag. Det var här i Kyrkans Hus så vi hade nära dit. Tvärs över gården! Nåväl de bjöd på julgröt och ett mycket gott hembakat tunnbröd med skinka,senap och äppelmos. Till efterrätt fick vi vinetta- glass,rån och kaffe.
Inte illa va!

Vi sjöng lite jultraditionella sånger, jätte fina sådana. Brita Borgs gamla hit från 1960-talet. Minns ej nu vad den heter. Men den är fin. Jag har den på en EP förresten. den fick avsluta för kvällen.

Jag köpte en lott med nummer 88 men icke så vann jag. Men de som vann var de som vunnit på flera nummer lite magiskt det där eller hur men så är det jämt tycker jag.
Hon som brukar vara tomte varje år för barnen på julgransplundringar,hade tre lotter 19, 39, 49 och tro det eller ej men hon vann på dem alla. Hon är 74 år och jätte kul som person.
nu ska jag ta och sluta för i kväll ! God Natt !


1 kommentar:

  1. Har inte bakat något, men borde kanske../ Det står på Wikipedia om INGA Borg, "är en svensk konstnär och barnboksförfattare. Hon är dotter till simmaren Arne Borg." Men hon kanske har SJUNGIT något också. Däremot finns ju t.ex. BRITA Borg, men å andra sidan vet jag ju inte "allt" i övrigt.

    SvaraRadera