måndag 12 november 2012

Smakråd.....vad tycks?

Photo: Did you know that the Kaunis Kauris pattern, designed by Teresa Moorhouse, got its inspiration from the wondrously beautiful deer with big eyes that lived in the woods close to designer’s childhood home?

Tiesitkö, että Teresa Moorhousen suunnittelema Kaunis Kauris -kuosi on saanut inspiraationsa satumaisesta suurisilmäisestä kauriista, joka asui suunnittelijan lapsuudenkodin metsissä?Foto


FotoFoto

Jag var in för första gången i stan idag, skulle kika på något tyg att göra en bonad av att ha i vardagsrummet . Vad tycker ni som läser detta? Jag hade fastnat för den gröna först men fick sedan se dessa tre också och tyckte ju lika mycket om dem............ Vill ha något med naturen, träd  eller den blå kanske.? De hade en i brunt med en massa fåglar på ,den var rätt så neutral också.

2 kommentarer:

  1. Den översta är finast tycker jag, men den med de blåa husen är också fin (jag älskar blått) :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. joo, tycks vara nyaste designer de dar... har e en av mina klassiska favoriter- har den pa vaggen, passar vara farger har. men "bambin" ar nog sot som du har hogst uppe :) kolla denna http://blog.alwaysmod.com/2008/02/08/marimekko-kaiku-haiku/
    kan rekommendera!!! paminner mej alltid om hemlandet Finland

    SvaraRadera