onsdag 12 september 2012

Varmt idag!


Chihuahua



Idag har jag varit på Sensus och kollat på målarkursen,den är tydligen bara över en helg och på andra sidan av stan.
Jag fikade med dem också och Anders tyckte att jag skulle gå med och lyssna på en föreläsning om att jobba och bo i Norge. En intressant dam var det att lyssna till fast det
 hade egentligen varit bättre att få vara ut i värmen och solen för det var som en sommardag nere i stan  + 22 grader.
Efter denna föreläsning så promenerade jag till bilen och for hem. Jag fick se att jag hade lite bensin och körde på reservtanken i tre mil.. Brukar inte köra på den lilla bensinen utan tankar upp bilen i stället. Nu vet jag att det går bra att köra på den lilla mängden också hit hem menar jag. reservtanken ska rymma cirka 3-5 liter.

När jag kom hem så kollade jag posten och det var inte mycket idag. Drack kaffe och en kaka till.
Madicken och jag tog en lång promenad och hälsade på en före detta granne på Solbacken. Madicken fick träffa sin allra förste ägare Yvonne och hennes föräldrar som tyckte hon var så fin. Lille Cesar var där också, en Chihuahua och jätte söt. . Yvonnes hund. Vi satt inte där så länge for sedan hem och gjorde i ordning middagensmaten som bestod av blodpudding och sylt. På vägen hem (där i backen )träffade vi folk jag inte sett på väldigt länge och de ville ju prata och alla tyckte att Madicken var så lugn. Pernilla blev så förvånad för hon sade att hon brukar ju skälla och leva om. Men icke,det måste vara en "ny" hund. Bevis på att jag lyckats ändra hennes sätt att vara sedan vi tog henne.
Det var så länge sedan jag ätit blodpudding förresten  fast jag brukar göra vit sås  och steka bacon till och då blir det dubbelt så gott.
Nu är det snart "Halvåtta hos mig" så jag fortsätter med något kul i morgon. Det är väl den yngre tjejen idag.
Ni ska ha det  bra och sköt om er !     Moin!


Stekt blodpudding med fläsk & lingon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar